Szanowni Klienci, bardzo ważnym aspektem współpracy Banku z Klientem jest aktualizowanie danych osobowych w Banku. Aktualny adres, adres mailowy, numer telefonu oraz osobiste hasło do dyspozycji telefonicznej, są niezwykle istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa.
Jeżeli jeszcze nie podałeś w Banku swoich aktualnych danych, tak by były kompletne zrób to niezwłocznie, by wygodnie i bezpiecznie móc korzystać ze swojego konta bankowego.
Oto przykłady sytuacji, które mogą mieć miejsce, a których rozwiązanie jest utrudnione w przypadku braku aktualnych danych osobowych:
Jednocześnie informujemy, że z dniem 5.10.2021 r. weszła w życie ustawa z dnia 18.11.2020 r. o doręczeniach elektronicznych, w skutek której będzie możliwe odbieranie i wysyłanie przez Bank korespondencji drogą elektroniczną, bez konieczności korzystania z papierowej wersji dokumentów w tym:
Ustawa ta wprowadza m.in. publiczną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
PUBLICZNA USŁUGA REJESTROWANEGO DORĘCZENIA ELEKTRONICZNEGO to usługa, która umożliwia przesyłanie danych między stronami trzecimi drogą elektroniczną i zapewnia dowody związane z posługiwaniem się przesyłanymi danymi, w tym dowód wysłania i otrzymania danych, oraz chroni przesyłane dane przed ryzykiem utraty, kradzieży, uszkodzenia lub jakiejkolwiek nieupoważnionej zmiany, świadczoną przez operatora wyznaczonego, którego rolą jest zapewnienie bezpiecznej i skutecznej wymiany korespondencji pomiędzy podmiotami korzystającymi z usługi.
O swoim adresie do doręczeń elektronicznych powiadomimy Cię do dnia 30.09.2022 r., natomiast od 1.10.2022 r. Bank będzie posiadał tzw.
ADRES DO DORĘCZEŃ ELEKTRONICZNYCH to adres elektroniczny podmiotu korzystającego z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej albo z kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, umożliwiający jednoznaczną identyfikację nadawcy lub adresata danych przesyłanych w ramach tych usług;
SKRZYNKA DORĘCZEŃ to narzędzie umożliwiające wysyłanie, odbieranie i przechowywanie danych w ramach publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego;
dzięki którym wymiana dokumentów będzie łatwiejsza. Jednocześnie informujemy, że wciąż możliwe będzie kontaktowanie się z bankiem za pomocą tradycyjnej, papierowej korespondencji, a także poprzez bankowość elektroniczną i podczas osobistych wizyt w placówkach.
→ Więcej informacji możesz uzyskać na https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/pytania-i-odpowiedzi