Kod PIN do internetowych transakcji kartą płatniczą
Szanowni Klienci przypominamy, że w skutek znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych (wdrażającej wymogi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady [UE] 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. – tzw. Dyrektywy PSD2 i Rozporządzenia Delegowanego Komisji [UE] 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r.) od 1 stycznia 2021 r. płatność kartą w Internecie jest możliwa wyłącznie po podaniu oprócz kodu 3D Secure, ustawionego w Portalu Kartosfera kodu PIN, który nie jest tym samym Kodem PIN jakiego używamy do transakcji poza Internetem! Niewprowadzenie kodu PIN skutkuje tym, że dana transakcja nie zostaje uwierzytelniona, a tym samym będzie nieskuteczna.
Bardzo ważne jest, by po ustanowieniu indywidualnego kodu PIN zapamiętać go i w żadnym razie nie ujawniać osobom trzecim! Kod ten nadany jest tylko raz i na stałe zostaje przypisany do wszystkich kart płatniczych Klienta oraz kart, które zostaną mu wydane w przyszłości.
Jak to wygląda w praktyce?
Przy prawidłowym uwierzytelnieniu internetowej transakcji należy podać :
- dane karty (nr karty, datę ważności, kod CVC2/CVV2),
- 4-cyfrowy poufny kod PIN,
- kod autoryzacyjny wysłany na telefon w wiadomości SMS po weryfikacji numeru PIN.
Przypominamy, że aby zalogować się do portalu należy:
- Wejść na stronę internetową kartosfera.pl. Po wejściu na stronę portalu pojawi się okno do logowania.
- Jeśli logujesz się do portalu po raz pierwszy, kliknij w „Zarejestruj się”. Szczegóły znajdziesz w Podręczniku użytkownika.
- Jeżeli jesteś już zarejestrowany do portalu kartowego wejdź na stronę internetową kartosfera.pl, podaj PESEL lub login (jeżeli został nadany) oraz hasło, które ustaliłeś przy pierwszym logowaniu do portalu.
- W zakładce „3D Secure” należy:
- wprowadzić 4 cyfrowy kod PIN w miejscu oznaczonym „Ustaw odpowiedź”
- zatwierdzić „Akceptuj”
- wpisać kod z SMS
Ważne:
Na stronie www.kartosfera.pl można również aktywować kartę, zmienić PIN do karty płatniczej, zastrzec kartę, a także włączyć płatności mobilne.