Bank Spółdzielczy w Jordanowie oferuje podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą Kredytową Linię Hipoteczną
Jest to kredyt długoterminowy, zabezpieczony hipotecznie, przeznaczany na dowolny cel związany z prowadzona działalnością.
Maksymalna kwota kredytu jest uzależniona od wskaźnika LtV, tj. procentowego stosunku wnioskowanej kwoty kredytu do rynkowej wartości nieruchomości. Wskaźnik LtV nie może być wyższy niż:
- 80% w przypadku gdy zabezpieczenie kredytu stanowi:
- nieruchomość mieszkalna tj. w szczególności: lokal mieszkalny, apartament wczasowy, segment, bliźniak, dom jednorodzinny;
- nieruchomość rolna (zabudowana lub niezabudowana) wykorzystywana do prowadzenia działalności wytwórczej w rolnictwie;
- 75% w przypadku gdy zabezpieczenie kredytu stanowi lokal lub budynek o przeznaczeniu usługowym lub handlowym;
Aby uzyskać ten kredyt należy złożyć w Banku wraz z wnioskiem dokumenty finansowe niezbędne do oceny zdolności kredytowej Firmy.
Podstawą udzielenia kredytu jest:
- złożenie kompletnej dokumentacji,
- wykazanie zdolności do spłaty kredytu wraz z odsetkami,
- ustanowienie prawnych zabezpieczeń spłaty kredytu (obligatoryjnie) hipoteka na nieruchomości lub ograniczonym prawie rzeczowym, należącej/cym do Wnioskodawcy lub osoby trzeciej; przelew na rzecz Banku praw z umowy ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych nieruchomości obciążonej hipoteką (jeśli nieruchomość jest zabudowana); pełnomocnictwo do rachunku/ów Klienta prowadzonych przez Bank; weksel własny in blanco Klienta wraz z deklaracją wekslową.
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą ubiegające się o kredyt powinny złożyć następujące dokumenty:
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji podmiotów gospodarczych,
- decyzja o nadaniu numeru NIP,
- zaświadczenie o numerze REGON,
- zaświadczenie o uzyskanych dochodach wydane przez Urząd Skarbowy za okres ostatnich trzech miesięcy,
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z opłatą podatków,
- zaświadczenie o niezaleganiu z opłatą składek ZUS,
- wycena nieruchomości sporządzona przez rzeczoznawcę majątkowego,
- zaświadczenie o niezaleganiu z opłatą podatku od nieruchomości,
- polisa ubezpieczeniowa nieruchomości będącej zabezpieczeniem kredytu, wraz z OWU i potwierdzeniem opłaty składki,
- roczne zeznanie podatkowe PIT ( z dwóch lat poprzednich),
- ewidencja środków trwałych i wyposażenia,
- książka przychodów i rozchodów lub książka przychodów.
A w przypadku podmiotów działających na zasadzie ryczałtu podatkowego składają dodatkowo:
- oświadczenie Wnioskodawcy o osiągniętych przychodach i dochodach za okres 3 miesięcy,
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości uzyskanych przychodów i wysokości podatków za ostatnie pół roku lub zeznanie podatkowe na odpowiednim formularzu PIT.