Bądź cyberbezpieczny z Bankiem Spółdzielczym

Cyberbezpieczeństwo to nasza wspólna odpowiedzialność.

Na co zwracamy uwagę korzystając z poczty elektronicznej oraz Internetu?

Jednym z najłatwiejszych sposobów identyfikacji wiadomości phishingowej jest użyty w nich język i gramatyka 📖

Jeśli są oczywiste błędy ortograficzne lub gramatyczne, to znak, że nie wszystko jest tym, czym się wydaje. Błędy te są zwykle kierowane do osób, które z największym prawdopodobieństwem przekażą swoje dane.

5

Jeśli otrzymasz załącznik do wiadomości e-mail, nie otwieraj go, chyba że masz całkowitą pewność, skąd pochodzi.

E-maile phishingowe mogą zawierać załączniki z ukrytym złośliwym oprogramowaniem, które może wykraść dane osobowe lub uszkodzić urządzenie. Oprogramowanie zabezpieczające może wyłapać większość złośliwego oprogramowania, ale ważne jest, aby nie klikać niczego, jeśli nie wiesz, co to jest.

6

Jeśli otrzymasz wiadomość e-mail od organizacji, niezależnie od tego, czy jest to Twój bank, witryna zakupów czy firma, z którą współpracujesz, powinieneś zostać zaadresowany po imieniu.

Jeśli dostaniesz wiadomość e-mail od firmy, która zaczyna się od „Szanowny Panie lub Pani”, jest to czerwona flaga 🚩. Wielu cyberprzestępców wysyła ogólne wiadomości phishingowe do tysięcy osób w nadziei, że jedna lub dwie osoby odpowiedzą. 

7 

Cyberatakujący zawsze wybierają drogę najmniejszego oporu.

Uwierzytelnianie wieloskładnikowe (znane również jako uwierzytelnianie dwuskładnikowe) może utrudnić im dostęp do komputera, nawet jeśli mają Twoje hasło lub dane logowania. Upewnij się, że uwierzytelnianie wieloskładnikowe jest skonfigurowane w jak największej liczbie systemów.

8

 Więcej informacji na stronie 👉 www.bezpiecznymiesiac.pl

Znajdziesz nas też tutaj